


Концерт "Музика XX и XXI века за саксофон и клавир" у оквиру ког ће наступити Лазар Ђорђевић (саксофон) уз клавирску пратњу Неде Хофман биће одржан у четвртак 30. октобра, у 19 часова, у Пароброду.
ПРОГРАМ:
Цезар Франк- Соната за клавир и виолину (транскрипција за саксофон) III- Moderato, IV- Allegretto poco mosso
Фантазија за саксофон и клавир- Александра Наумовски Потиск
Алфред Дезенкло- Прелудијум, каденца и финале
Schnitt und Resonanz- Нина Шенк
БИОГРАФИЈА:
Лазар Ђорђевић (Београд, 2002)
Саксофон почиње да свира у Музичкој школи „Јосип Славенски“ у класи проф. Милана Савића, где остаје до уписа на Академију уметности у Новом Саду, у класи проф. Николе Фабијанића. Након једне године студија у Новом Саду, школовање наставља у Француској. На Конзерваторијуму у Версају стиче диплому DEM (Diplôme d'Études Musicales) у класи професора Николе Арсенијевића. Тренутно је на завршној години основних студија у класи проф. Паскала Бонеа.
Лазар је солиста, камерни музичар и предавач. Учествовао је у продукцији саксофона у периоду од 2024. до 2026. у фабрици најпрестижнијих саксофона на свету – Хенри Селмер Парис. Оснивач је саксофон квартета Étincelle, који негује оригинални репертоар за квартет саксофона, као и сарадњу са савременим композиторима, с циљем проширења репертоара и развоја савремених композиторских техника за овај састав. Члан је Версајског ансамбла саксофона.
Од 2025. године предаје у школи Призма у Булоњу и амбасадор је ЈЛВ лигатура. Наступао је широм Европе на бројним такмичењима, фестивалима и концертима (Србија, Црна Гора, Немачка, Шпанија, Француска, Андора, Хрватска...), а посебно се издваја концерт са квартетом Étincelle на тему „Ваздух“, одржан на Светском конгресу саксофона на Канарским острвима 2024. године.
Лауреат је свих такмичења за саксофон у Србији, као и стипендиста Фондације за младе таленте Града Београда, где је својим ангажманом допринео угледу школе како у земљи, тако и у иностранству. Редовно учествује на најпрестижнијим светским такмичењима.
Неда Хофман-Сретеновић (Београд, 1977)
Студирала је клавир у класи проф. dr h.c. Arba Valdme на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала 1999, и на Hochschule für Musik, где је завршила студије 2002, као стипендиста DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). Магистарске студије завршила је 2004. на Академији уметности у Новом Саду, у класи проф. Рите Кинке. Године 2015, докторирала је камерну музику у класи проф. Зорице Ћетковић на Факултету музичке уметности у Београду, на тему „Проблеми интерпретације и техничке реализације електроакустичких дела”.
Бави се извођењем савремене музике. Године 2011. основала је Ансамбл за нову музику Градилиште, са којим је од његовог настанка до данас одржала преко 30 концерата у земљи и иностранству (Литванија, Црна Гора, Хрватска, Израел). Са Ансамблом Градилиште 2023. године покренула је и Клавирско такмичење у извођењу савремене српске музике.
Као солиста и камерни музичар, наступала је у Немачкој, Француској, Италији, Грчкој, Македонији, Јужноафричкој републици, Намибији и Боцвани.
Неда Хофман-Сретеновић редовно наступа на Међународној трибини композитора. Премијерно изводи дела реномираних савремених композитора, као и композиције младих аутора. Учествовала је и на фестивалу Композитори у првом лицу, одржаном у Београду 2004. године, као и на фестивалима КОМА и Lasciar vibrare.
Наступала је са Симфонијским оркестром Радио-телевизије Србије, Камерним оркестром Гудачи св. Ђорђа, Београдским гудачким оркестром „Душан Сковран”, Гудачким оркестром „Camerata academica”, као и са женским академским хором Collegium Musicum. Снимала је са Симфонијским оркестром Радио Београда, за ЦД продукцију Музичког информативног центра, продукцију Ансамбла за нову музику Градилиште, и за Музиколошко друштво Србије. Официјелни је корепетитор Међународног такмичења саксофона SAXperience, основаног 2024. године у Београду.
Оснивач је и предавач на предмету Познавање камерне литературе за акустичне инструменте и електронику, под менторством ред. проф. Горана Маринковића. Године 2020. објављена јој је књига под називом Извођење електроакустичке музике, у издању ФМУ Београд.
Запослена је као самостални уметнички сарадник на Катедри за гудачке инструменте ФМУ у Београду.
