25.05-03.06.2024.
19.00

Изложба "Почеци музичког минимализма у Југославији"

Title: The Origins of Yugoslav Musical Minimalism

Наслов: Почеци музичког минимализма у Југославији

Authors: Laura Emmery and Ivana Miladinović Prica

Publisher: Ustanova kulture Parobrod and G.L.O.R.I.A.

Location: Belgrade, Serbia
Year: 2024
Number of pages: 158

Dimensions: 20,5cm x 22cm
Illustrations: 183; color, black and white

Circulation: 100
ISBN-978-86-910911-3-2

Some of Yugoslavia’s most radical musical manifestations unfolded during the 1970s and 1980s. Aided by postwar Yugoslav cultural programs, the iconic Student Cultural Center (SKC) in Belgrade––a student-managed “safe space” for free expression and creativity––opened its doors in 1971 and instantly became a magnet for experimental musicians throughout the Western and Eastern Blocs. A group of rebellious composers and performers––Opus 4 and the Ensemble for Different New Music made some of the largest strides in Yugoslav music history and defined a new era of avant-garde and a unique brand of minimalism, influenced by performance and conceptual art, Cage-style experimentalism, Fluxus, and the use of multimedia. This book illustrates their robust vision that connected the East with the West in a fruitful exchange of ideas, despite the geo-political division of the world at the time.

На српском:

Седамдесете и осамдесете године XX века изнедриле су неке од најрадикалнијих музичких иновација у бившој Југославији. На таласу послератног културног и уметничког отварања према Западу, унутар интегралног југословенског културног простора, Студентски културни центар (СКЦ) у Београду – „сигуран просторˮ за уметничка истраживања којим су управљали студенти – отворио је своја врата 1971. године и убрзо постао „магнетˮ за експерименталне уметнике широм Источног и Западног блока. Група бунтовних композитора и извођача – Опус 4 и Ансамбл за другу нову музику – обликовалa je ново доба авангарде у Југославији и јединствен бренд музичког минимализма који одликује прoжимање са перформанс артом, концептуалном уметношћу, кејџовским експериментализмом и проширеним медијима. Ова књига илуструје снажну визију којом су ови уметници повезали Исток и Запад упркос тадашњој геополитичкој подели света.

THE ORIGINS OF YUGOSLAV MUSICAL MINIMALISM

ПОЧЕЦИ МУЗИЧКОГ МИНИМАЛИЗМА У ЈУГОСЛАВИЈИ

(25. мај – 3. јун 2024)

Изложба "Почеци музичког минимализма у Југославији" ауторки Лауре Емери и Иване Миладиновић Прице биће отворена у суботу, 25. маја, од 19ч, у Установи културе Пароброд.

Изложбу ће отворити др Марија Павловић (директорка УК Пароброд), композитор Миша Савић и ауторке изложбе: др Лаура Емери (Emory University, Atlanta, USA) и др Ивана Миладиновић Прица (Факултет музичке уметности у Београду).

Изложбу можете погледати до 3. јуна 2024. године.

Седамдесете и осамдесете године XX века изнедриле су неке од најрадикалнијих музичких иновација у бившој Југославији. На таласу послератног културног и уметничког отварања према Западу, унутар интегралног југословенског културног простора, Студентски културни центар (СКЦ) – „сигуран просторˮ који је младим генерацијама омогућавао уметничка истраживања изражајних поступака, медија и материјала – отворио је своја врата 1971. године и убрзо постао „магнетˮ за експерименталне уметнике широм Источног и Западног блока.

Родно место Нове уметничке праксе у Југославији, предвођене Марином Абрамовић и другим уметницима из групе „Шесторо аутораˮ, као и младим бунтовним композиторима и извођачима у кругу Опуса 4 и Ансамбла за другу нову музику – СКЦ је током 70-их и 80-их година XX века био позорница за широк спектар радикалних тенденција. Mлади композитори-извођачи: Милимир Драшковић, Миодраг Лазаров Пасху, Мирослав Савић и Владимир Тошић, заједно с Милошем Раичковићем и Ансамблом за другу нову музику обликовали су ново доба авангарде, дајући значајан импулс ширењу нових тенденција у уметности и музици бивше Југославије – перформанс арта, концептуалнe уметности, минимализма, кејџовског експериментализма, флуксуса и интермедијалних форми. Кроз индивидуална поетичка трагања и колективну активност, флуктуацију идеја и ставова, ови уметници су повезали Исток са Западом упркос тадашњој геополитичкој подели света. На фону архивске грађе и фотографија званичног фотографа СКЦ-а Небојше Чанковића и других, ова изложба ауторки Лауре Емери и Иване Миладиновић Прице, доноси свеобухватну презентацију о уметницима који су под окриљем СКЦ-а били кључни носиоци зачетка и развоја музичког минимализма у Југославији.

Изложба се одржава у оквиру Девете међународне конференције о музици и минимализму Минималистичка прожимања (Minimalist Intersections) у организацији САНУ, Музиколошког институса САНУ и Удружења за минималистичку музику.

chevron-downmenu-circlecross-circle