Фестивал јавног читања савремених драмских дела „Паробродске приче“ одржаће се у Установи културе Пароброд од 25. до 28. октобра.
Програм је настао у време када је епидемија са којом се суочавао читав свет учинила да се на сва светска позоришта стави катанац. У таквим околностима и код нас, продукција је била значајно смањена, позориште се борило за опстанак, а драмски уметници су натерани да чекају. Али пошто креативно стваралаштво тражи начин да се испољи, тако је Пароброд покренуо нови циклус јавних читања савремених српских драма.
Фестивал „Паробродске приче“ осмишљен је као платформа која ће омогућити свим заинтересованима прецизан увид у нову, неоткривену драмску продукцију на овим просторима, а младим редитељима, глумцима шансу да се сусретну са својом публиком и да кроз сведену, интимну форму преиспитају и пренесу најбоље, још увек неизведене драме савремених српских писаца
Ове године на фестивалу нас очекују 3 премијерна читања драмских текстова: „Раке“, „Отпорност каљеног стакла“ и „Ротквице“ као и једно репризно “Незаборавак. Поточница. Змијске очи”.
Програм фестивала:
Среда, 25.10. 20ч Комад “Раке”
Четвртак, 26.10. 20ч Комад “Отпорност каљеног стакла”
Петак, 27.10. 20ч Комад “Ротквице”
Субота 28.10. 20ч Комад “Незаборавак. Поточница. Змијске очи”
Улаз на сва јавна читања је бесплатан.
Уредница фестивала је наша реномирана позоришна редитељка Ана Томовић.
Ана Томовић је радила у београдским позориштима: Атељеу 212, Југословенском драмском позоришту, Народном позоришту, Београдском драмском позоришту, БИТЕФ театру, Малом позоришту „Душко Радовић“, Позоришту „Бошко Буха“, као и у Српском народном позоришту у Новом Саду, Сомборском позоришту, Краљевачком позоришту, Theater Oberhausen у Немачкој, Казалишту "Иван Пл.Зајц" у Ријеци…
Учествовала је на многим домаћим и међународним фестивалима и добитница је, између осталог, две награде "Јоаким Вујић" за режију. Њена представа Брод за лутке победница је 54. Стеријиног позорја 2009. године, (укупно 6 награда), представа "Мајка Храброст и њена деца" проглашена је представом сезоне 2013/2014. Народног позоришта у Београду, а представа Судбина једног Чарлија представом сезоне 2017/2018 у позоришту Душко Радовић…
O комадима:
Дајана Јосиповић режира комад "Раке" младе студенткиње ФДУ Софије Димитријевић. У овом комаду Софија говори о читавој генерацији младих људи који живе у провинцији и чији главни ментални простор је кладионица. Доминирају младићи који постају копије својих пијаних очева изгубљених за суседним столом. Девојчице су овде вечито на губитку уколико не могу да играју игре сексуалности и моћи. Свако ко у овом миљеу због своје сензитивности иоле одскаче постаје предмет исмевања и понижавања.
Немања Мијовић режира комад младог глумца и писца Данила Бракочевића "Отпорност каљеног стакла". Овај комад, који је ушао у трку за награду за најбољи европски драмски текст одликује необична форма, својствена Даниловом рукопису, где се језички преплиће неколико ликова једне необичне породице која се формирала кроз дуги низ година бежања и враћања, оптуживања и помирења. Данило кроз овај текст показује да је породица судбина коју можемо да пробамо да игноришемо, али везе које су успостављене никада неће нестати.
Марта Ђорђевић режира комад "Ротквице", вишеструко награђиваног младог аутора Ђорђа Косића. У "Ротквицама" Ђорђе Косић на веома духовит начин рекреира библијски мит о Каину и Авељу, двојици сукобљене браће и њиховом оцу, да би говорио о манипулацијама и махинацијама знањем и ресурсима који се одвијају унутар једне породице али и на ширем плану у савременом друштву. Ђорђе успева да измисли нови језик којим говоре ликови, који је препун духовитости и парадокса и да преко језика, тј. форме искаже суштину заблуде у којој се налазе ликови.
Тара Митровић режира комад "Незаборавак. Поточница. Змијске очи" списатељице Мине Петрић која је била у најужем избору за Стeријину награду за најбољи савремени текст. У овом комаду се преплићу три генерације жена једне породице: бака, мајка и ћерка. Из женске перспективе посматрамо вишегенерацијску борбу жене на овом простору за личну, породичну и друштвену еманципацију, њихове успехе и поразе, њихове заблуде и дубоке реализације. Мина кроз овај комад наставља да истражује женску перспективу коју је започела са комадом "Пукотине" и да нам разоткрива слојеве женске судбине на Балкану.
Фестивал се одржава уз подршку Министарства културе Републике Србије.