23.09.2024.
19.00

Изложба "Провинцијалци" Дејана Ивановића Wuper-a

Савремена употреба термина "провинцијалац" еволуирала је тако да сада носи пежоративну конотацију, надмашујући своје првобитно значење које се односило на место пребивалишта или порекла особе. Данас, овај појам обухвата спектар ставова, понашања, моралних и етичких принципа који тежи карактеризацији појединца. Иницијално потекао из урбаних средина, термин је углавном употребљаван са негативним подтекстом, од стране "грађана" који су желели успоставити културну и квалитативну дистанцу између себе и оних који потичу из мањих локалитета (провинција), често мотивисаних жељом за образовањем и бољим животом у великом граду, лишеним алтернативних опција.

Практиковање приписивања специфичних карактеристика и особина појединцима на основу њиховог порекла и места пребивалишта представља јасан облик дискриминације, нажалост присутан како у историјским контекстима тако и савременом друштву. Дејан Ивановић Wuper, родом из Инђије и образован у Београду, испитује значај термина "Провинцијалци" кроз своју упечатљиву серију слика под истим називом, истичући инхерентан квалитет и предности живота у мањим срединама.

 Wuper-ова уметност, са привидно једноставним и свакодневним темама, ефикасно комуницира невиност и спокој повезане са одрастањем и животом у чистом и мирном окружењу, ослобођеном физичког и културног загађења. Ликови у његовим делима делују растерећени комплексних односа и друштвених очекивања, често видљивих у великим урбаним срединама. Његова дела зраче осећајем мира и спокојства, успостављајући дубоку повезаност са природним окружењем. Wuper-ов сликарски дискурс вешто комбинује традиционалне симболе и праксе, запостављене од стране модерног урбаног становника.

Наведене карактеристике очитају се и у његовом уметничком стилу, који се истиче коришћењем природних, пастелних боја у комбинацији с јарким тоновима, постижући тако беспрекорну синтезу између традиционалног и савременог, природног и вештачког. Ослобођени потези четком, привидна равнодушност према детаљима и обликовање форми путем обојених плоха, сведоче о Wуперовом ослобођењу од конвенционалних уметничких норми, уз јасан утицај графити културе и аутентичан приступ самом сликарском процесу. И док његова платна задржавају тематску стабилност и мирноћу, прожета су енергијом и виталношћу која одражава храброст особе која није оклевала бити аутентична у свом окружењу. Живот у провинцији и одсуство очекивања и утицаја из већих средина омогућили су Wuper-у да обликује препознатљив и снажан уметнички израз, који се истиче свежином и оригиналношћу усред превладавајућег мора стандардизованих сликарских језика.

Кроз своју уметност, Wuper служи као снажан подсетник на невиност одрастања, топлину и људску интиму - квалитете које ћемо лакше уочити код човека “провинције” него савременог урбаног/градског човека, коме стандради ужурбаног живота остављају мало простора и времена за исте. У ери доминације интелигентних система, великих корпорација и брзог тока информација и капитала, простор за наивност и чистоту приказану у Wuper-овим делима значајно је сужен.

Његово дело нас снажно подстиче да препознамо значај провинцијског живота и његових становника, упозоравајући на ароганцију савременог човека, и истовремено подсећајући на наше заједничке корене.

Никола Михајловић - Кори

БИОГРАФИЈА

Дејан Ивановић, рођен 1993. године у Новом Саду, живи и ствара у Инђији. Дипломирао је графички дизајн 2017. године, на Високој школи струковних студија Београдска политехника.

Од 2007. године, активно се бави осликавањем зидова и континуирано подиже ниво свог рада, док истовремено обликује свој карактеристан стил. У првом плану му је рад на зидним површинама, међутим, од 2016. године, са подједнаком пажњом приступа сликању на платну и истраживању и унапређивању сликарских техника. Учесник је великог броја домаћих и иностраних Streeet Art фестивала. Излагао је на три самосталне и бројним колективним изложбама у Србији и иностранству.

На уличној/уметничкој сцени познат под алијасом - Wuper.

chevron-downmenu-circlecross-circle