Трибина "Нови простори – други поглед на уметност" одржаће се у уторак, 28. новембра, од 18 часова, у Пароброду. На трибини ће говорити Иван Марковић, редитељ, сниматељ и визуелни уметник уз модерирање Јелене Павићевић.
Сагледавајући традицију презентације уметничких пракси, схватамо да искључивост простора детерминише уметничку дисциплину која не мора нужно бити класификована у односу на технику њеног стварање. С тим у вези, раскидање односа простора и уметничког дела доприноси креирању нове димензије која има за циљ дисторзију перцепције посматрача.
Иван Марковић, чија уметност егзистира на два поља – биоскопском и галеријском, брише границе академског концепта излагачког простора и ствара међупростор у коме се на нови начин разумевању визуелне уметности, а да се при томе не нарушавају естетске вредности уметничког дела. Фокус његових радова јесте наратив, који кроз видео јасно указује на фракције у друштву, док је техничка изведба блиска медију фотографије, с обзиром на дуге стилизоване кадрове који су последица разумевања технике снимања простора.
У уметничкој пракси Ивана Марковића уочавамо суптилну поделу између видео рада и филма, што је производ промишљања о даљој намени. Филмови су углавном у форми која је прилагођена биоскопском простору, док у галеријском градативно позиционира различите кадрове на различитим видео бимовима, правећи амбијенталност која галерију ставља у службу визуелног исказа уметника.
Кроз разговор са Марковићем ћемо имати прилику да сазнамо због чега је уметнику важан интердисциплинарни приступ и како се кроз неконвенционалне методе постиже ефекат новог разумевања уметности у најширем смислу.
Иван Марковић, редитељ, сниматељ и визуелни уметник рођен је 1989. у Београду. Дипломирао је студије камере на Факултету драмских уметности у Београду 2012, а 2019. завршио је мастер студије режије на Универзитету уметности у Берлину. За фотографије и видео радове освојио је награду Ерсте Фондације за "Најбољег визуелног уметника 2014".
Учествовао је на Берлинале талент кампусу 2015. Током претходних неколико година радио је као директор фотографије на више дугометражних филмова, међу којима су “Пејзажи отпора” Марте Попиводе, “Ти имаш ноћ” Ивана Салатића и “Био сам код куће, али” Ангеле Шанелек, који је освојио Сребрног медведа - Берлинале 2019. Његов експериментални документарни филм “Центар” премијерно је приказан на фестивалу DocLisboa 2018. Освојио је награду за "Најбољи српски документарни филм" на фестивалу Белдокс 2019 и награду “Best Balkan Newcomer” на Докуфесту.
Филм је приказан на бројним међународним фестивалима и изложбама. Заједно са Линфенг Ву-ом режира кратки филм “White Bird”, који је премијерно приказан на Берлиналу 2016, и дугометражни играни “From Tomorrow on, I Will”, премијерно је приказан на Берлиналу 2019 у секцији Форум. Филм је освојио више награда, укључујући Grand Prix филмског фестивала Јеоњу у Јужној Кореји и FIRST STEPS награду Немачке Филмске Академије.
Самостално или у оквиру групних изложби, излагао фотографије и видео радове у Музеју Савремене Уметности Београда, Институту Савремених Уметности у Лондону (ИЦА), Аустријском Културфоруму, галерији Bethanien у Берлину. Од 2020, члан Европске Филмске Академије (ЕФА).